26 Ocak 2008 Cumartesi

Aşure



Malum aşure ayı.Ailece aşureyi çok severiz ve her sene yaparım.bu senede yaptım ve komşularıma dağıttım.Sizede tarifini vereyim.

MALZEMELER:

-2,5 su bardağı aşurelik buğday
-1 su bardağı nohut
-1 su bardağı fasulye
-kuru kayısı,kuru üzüm,kuş üzümü
-karanfil
-ben mısırda koyuyorum
-ayva
-portakal kabuğu
-elma
-incir kararttığı için koymuyorum

ÜZERİNİ SÜSLEMEK İÇİN:

  • ceviz
  • nar
  • tarçın

YAPILIŞI :


Aşurelik buğdayı düdüklüde biraz haşlayıp, ağzını açmadan sabaha kadar demlendiriyorum.Nohut,mısır ve fasulyeyi geceden suda bekletip ertesi gün haşlıyorum.kuru meyveleride bir taşım kaynatıp sularını döküyorum. Aşurelik buğdayı ateşi koyup(suyu azsa kaynamış su ilave ediyorum.)kaynamaya başlayınca bütün malzemeleri içine sırayla koyuyorum.şekerini ilave edip 15-20 dakika daha kaynatıyorum.Çok koyu olmammasına dikkat edin.Soğuğunca daha da koyulaşıyor çünkü.Kaseleri koyup üzerini süsleyin.


Şimdiden Afiyet Olsun.

1 kişinin yorumu var:

Adsız dedi ki...

MERHABA IĞDIR DAN YAZIYORUM EV HANIMLARINDAN BEKARLARA VERDIGINIZ BU DESTEGI CANI GONULDEN KUTLUYORUM.AŞURE MÜKEMMEL GORUNUYOR...BU SITE NIN DEVAMLILIGINI DILIYORUM... HERKESE IĞDIR DAN SEVGİLERR...!!